Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
można by zarzucić nie tyle debiutancką nieporadność, ale na odwrót - sztywność wybranej formy. Ich powieści są bardzo "polonistyczne", dopięte na ostatni guzik, nierzadko z warsztatem pisarskim na wierzchu i gotowym autokomentarzem. Jeśli nawet ponoszą klęski, są to porażki ambitne - w poszukiwaniu własnego języka.

III. Dwie "rewolucje artystyczne"

W krytyce lat dziewięćdziesiątych pojawiły się nowe, najczęściej pejoratywne quasi-gatunkowe określenia, jak "proza korzenna" (o pisarstwie Olgi Tokarczuk) i "proza menstruacyjna". Autorem tego ostatniego terminu jest Krzysztof Varga, który wewnątrzpowieściową figurę z powieści Izabeli Filipiak Absolutna amnezja ("Policja Menstruacyjna") wykorzystał jako określenie tzw. literatury kobiecej.
Ta kategoria zresztą także nie przystaje do rzeczywistości
można by zarzucić nie tyle debiutancką nieporadność, ale na odwrót - sztywność wybranej formy. Ich powieści są bardzo "polonistyczne", dopięte na ostatni guzik, nierzadko z warsztatem pisarskim na wierzchu i gotowym autokomentarzem. Jeśli nawet ponoszą klęski, są to porażki ambitne - w poszukiwaniu własnego języka.<br><br>&lt;tit&gt;III. Dwie "rewolucje artystyczne"&lt;/&gt;<br><br> W krytyce lat dziewięćdziesiątych pojawiły się nowe, najczęściej pejoratywne quasi-gatunkowe określenia, jak "proza korzenna" (o pisarstwie Olgi Tokarczuk) i "proza menstruacyjna". Autorem tego ostatniego terminu jest Krzysztof Varga, który wewnątrzpowieściową figurę z powieści Izabeli Filipiak Absolutna amnezja ("Policja Menstruacyjna") wykorzystał jako określenie tzw. literatury kobiecej.<br> Ta kategoria zresztą także nie przystaje do rzeczywistości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego