Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
koncentracja uwagi na niekonsekwentnej części przekazu. Jeśli kontrast tworzony jest na poziomie cech niesemantycznych informacji, a analogia na poziomie cech semantycznych, wówczs uzyskuje się efekt paradoksalny.
Reakcja na zestawienia paradoksalne. Jeśli efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do gry przeważa słonia. Dla uzyskania efektu istotne są zarówno cechy niesemantyczne - a więc wizualne kodowanie
koncentracja uwagi na niekonsekwentnej części przekazu. Jeśli kontrast tworzony jest na poziomie cech niesemantycznych informacji, a analogia na poziomie cech semantycznych, wówczs uzyskuje się efekt paradoksalny. <br>Reakcja na zestawienia paradoksalne. Jeśli efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do gry przeważa słonia. Dla uzyskania efektu istotne są zarówno cechy niesemantyczne - a więc wizualne kodowanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego