Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
oraz postawy. Ich odbiór przez adresata przekazu nie musi być związany z intencjami nadawcy przekazu. Cechą charakterystyczną, zdaniem Newcomba, wszelkich pośrednich form komunikacji jest brak bezpośredniego sytuacyjnego kontaktu między nadawcą i odbiorcą. Desygnat wiadomości nie może więc być obiektem bezpośrednio dostępnym percepcji odbiorcy.
Aby przebieg komunikacji miał charakter w pełni efektywny, konieczne jest uwzględnienie następujących warunków:
1, sens konstrukcji i sposobu nadania wiadomości powinien wiązać się z sytuacją, w której potrzeba zaspokojenia jakiegoś motywu wymaga, by nadawca i odbiorca uzyskali tę samą ilość informacji, związanych z motywem.
2, nadawca i odbiorca powinni posiadać pewną zbliżoną ilość informacji, gwarantującą rozpoczęcie wymiany tych
oraz postawy. Ich odbiór przez adresata przekazu nie musi być związany z intencjami nadawcy przekazu. Cechą charakterystyczną, zdaniem Newcomba, wszelkich pośrednich form komunikacji jest brak bezpośredniego sytuacyjnego kontaktu między nadawcą i odbiorcą. Desygnat wiadomości nie może więc być obiektem bezpośrednio dostępnym percepcji odbiorcy. <br>Aby przebieg komunikacji miał charakter w pełni efektywny, konieczne jest uwzględnienie następujących warunków: <br>1, sens konstrukcji i sposobu nadania wiadomości powinien wiązać się z sytuacją, w której potrzeba zaspokojenia jakiegoś motywu wymaga, by nadawca i odbiorca uzyskali tę samą ilość informacji, związanych z motywem. <br>2, nadawca i odbiorca powinni posiadać pewną zbliżoną ilość informacji, gwarantującą rozpoczęcie wymiany tych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego