Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
odarte również z właściwości emocjonalnych. Jest bełkotem, chaosem, wnosi dysharmonię także w strukturę rytmiczną spektaklu.
I w tym przedstawieniu, jak i w Nocy listopadowej, zadanie budowania znaczeń spektaklu przejmuje przede wszystkim rytm i zmienna szybkość spektaklu.
Filmowy zapis Umarłej klasy Kantora, dokonany przez Wajdę, jest przykładem niezwykłego zderzenia dwóch wizji egzystencji, wyrażanych przez dwa różne - właściwe obu twórcom - rozumienia rytmu i szybkości.
Najpierw - bardzo powoli postaci podnoszą się z ławek. Nieśmiało. Ich ruchy są niepewne, trochę niezdarne. Jakby nie było w nich energii, tchnienia życia, organicznego impulsu - dającego siłę, wyzwalającego ruch, integrującego ruchy. Wszystko powoli... powoli wycofują się z klasy...
Wtedy
odarte również z właściwości emocjonalnych. Jest bełkotem, chaosem, wnosi dysharmonię także w strukturę rytmiczną spektaklu.<br>I w tym przedstawieniu, jak i w Nocy listopadowej, zadanie budowania znaczeń spektaklu przejmuje przede wszystkim rytm i zmienna szybkość spektaklu.<br>Filmowy zapis Umarłej klasy Kantora, dokonany przez Wajdę, jest przykładem niezwykłego zderzenia dwóch wizji egzystencji, wyrażanych przez dwa różne - właściwe obu twórcom - rozumienia rytmu i szybkości.<br>Najpierw - bardzo powoli postaci podnoszą się z ławek. Nieśmiało. Ich ruchy są niepewne, trochę niezdarne. Jakby nie było w nich energii, tchnienia życia, organicznego impulsu - dającego siłę, wyzwalającego ruch, integrującego ruchy. Wszystko powoli... powoli wycofują się z klasy...<br>Wtedy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego