Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
operacji są informacje niezbędne w zarządzaniu jakością, dla celowego kształtowania jakości ze względu na kategorie ekonomiczne oraz dla kategorii ekonomicznych - ze względu na jakość danego obiektu zarządzania. Działania te w rezultacie prowadzą do optymalizacji jakości kompleksowej tego obiektu.
Układem odniesienia dla odkrywania, porządkowania i kształtowania relacji pomiędzy kategoriami jakościowymi oraz ekonomicznymi wewnątrz przedsiębiorstwa jest system funkcjonowania gospodarki, a głównie mechanizm rynkowy i zarządzanie centralne w ramach interwencjonizmu państwowego oraz ponadpaństwowego. W wyniku działania mechanizmu rynkowego następuje obiektywizacja zależności pomiędzy jakością produktów na rynku zaopatrzenia i zbytu, a odnoszonymi do tych produktów kategoriami ekonomicznymi (np. ceny, koszty, marże). W ten sposób, dane
operacji są informacje niezbędne w zarządzaniu jakością, dla celowego kształtowania jakości ze względu na kategorie ekonomiczne oraz dla kategorii ekonomicznych - ze względu na jakość danego obiektu zarządzania. Działania te w rezultacie prowadzą do optymalizacji jakości kompleksowej tego obiektu.<br>Układem odniesienia dla odkrywania, porządkowania i kształtowania relacji pomiędzy kategoriami jakościowymi oraz ekonomicznymi wewnątrz przedsiębiorstwa jest system funkcjonowania gospodarki, a głównie mechanizm rynkowy i zarządzanie centralne w ramach interwencjonizmu państwowego oraz ponadpaństwowego. W wyniku działania mechanizmu rynkowego następuje obiektywizacja zależności pomiędzy jakością produktów na rynku zaopatrzenia i zbytu, a odnoszonymi do tych produktów kategoriami ekonomicznymi (np. ceny, koszty, marże). W ten sposób, dane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego