Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 1.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
zawalenie, ale nie jest pewne jak długo mogłaby ona jeszcze bezpiecznie funkcjonować. Dlatego IBDiM nie ma wątpliwości. - Wiadukt musi być rozebrany i to jak najszybciej. Korzystanie z niego staje się coraz bardziej niebezpieczne. Półśrodki poprawiają sytuację, ale nie można się na nich opierać - twierdzi dr Marek Łagoda, jeden z autorów ekspertyzy. Budowa nowego wiaduktu powinna rozpocząć się w ciągu roku. Szacuje się, że wykonany z twardej stali i wzmacnianego betonu wytrzyma bez remontów kilkadziesiąt lat. Niestety, ryzyka rychłego zawalenia się zniszczonej konstrukcji przy Żelaznej nie da się wyeliminować. Płytę jezdni podtrzymuje bowiem ustawiony między torami kolejowymi popękany dźwigar. Gdyby na przykład
zawalenie, ale nie jest pewne jak długo mogłaby ona jeszcze bezpiecznie funkcjonować. Dlatego IBDiM nie ma wątpliwości. - Wiadukt musi być rozebrany i to jak najszybciej. Korzystanie z niego staje się coraz bardziej niebezpieczne. Półśrodki poprawiają sytuację, ale nie można się na nich opierać - twierdzi dr Marek Łagoda, jeden z autorów ekspertyzy. Budowa nowego wiaduktu powinna rozpocząć się w ciągu roku. Szacuje się, że wykonany z twardej stali i wzmacnianego betonu wytrzyma bez remontów kilkadziesiąt lat. Niestety, ryzyka rychłego zawalenia się zniszczonej konstrukcji przy Żelaznej nie da się wyeliminować. Płytę jezdni podtrzymuje bowiem ustawiony między torami kolejowymi popękany dźwigar. Gdyby na przykład
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego