Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
mult.), Christe eleison (2x). Allegro molto; 2) Christe eleison
(mult.). Maestoso; 3) Kyrie eleison (mult.). In t[empo], Kyrie eleison (mult.).
Andante, Kyrieieleison. Lento (2x). W częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria
i Credo kompozytor wyróżnia kilka mikrostruktur formalnych (zob. rozdział II)
wprowadzając dekompozycję tekstu w celu, jak to powiedziałem, utrzymania typu
ekspresji, związanej z charakterem określonej struktury tekstu, przeważnie stosując
charakterystyczny nawrót struktury tekstowej. Jako przykład można wskazać drugą
strukturę mikroformalną w części Gloria: Lento. Laudamus (2x) te benedicimus
(2x) te, adoramus te (3x) glorificamus (2x) te, adoramus (2x), glorificamus
te (4x). Są to wyłącznie wezwania uwielbienia i ten typ ekspresji, ewokowanej
mult.), Christe eleison (2x). Allegro molto; 2) Christe eleison <br>(mult.). Maestoso; 3) Kyrie eleison (mult.). In t[empo], Kyrie eleison (mult.). <br>Andante, Kyrieieleison. Lento (2x). W częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria <br>i Credo kompozytor wyróżnia kilka mikrostruktur formalnych (zob. rozdział II) <br>wprowadzając dekompozycję tekstu w celu, jak to powiedziałem, utrzymania typu <br>ekspresji, związanej z charakterem określonej struktury tekstu, przeważnie stosując <br>charakterystyczny nawrót struktury tekstowej. Jako przykład można wskazać drugą <br>strukturę mikroformalną w części Gloria: Lento. Laudamus (2x) te benedicimus <br>(2x) te, adoramus te (3x) glorificamus (2x) te, adoramus (2x), glorificamus <br>te (4x). Są to wyłącznie wezwania uwielbienia i ten typ ekspresji, ewokowanej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego