Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym jego obrazów, pełnych ekspresji - struktur ukonstytuowanych na podłożu tej materii.
Strukturę przedstawiającą obrazów Skupniewicza charakteryzują formy, których kolor i przeźroczystość przypomina smugi świateł lub barwną płynną materię szkła. Złudzenie to jest tak doskonałe, że jeden z obrazów samego autora sprowokował chyba do nadania mu tytułu: Słodki smak szkła. W strukturze przedstawionej obrazu formy te
malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym jego obrazów, pełnych ekspresji - struktur ukonstytuowanych na podłożu tej materii.<br> Strukturę przedstawiającą obrazów Skupniewicza charakteryzują formy, których kolor i przeźroczystość przypomina smugi świateł lub barwną płynną materię szkła. Złudzenie to jest tak doskonałe, że jeden z obrazów samego autora sprowokował chyba do nadania mu tytułu: &lt;hi rend="italic"&gt;Słodki smak szkła&lt;/&gt;. W strukturze przedstawionej obrazu formy te
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego