Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
i tym, że warunkuje on bezpośrednio stopień sprawdzalności wiedzy, gdyż im więcej dane twierdzenie (hipoteza badawcza) mówi o rzeczywistości, im bogatsze jest w treść, im wreszcie więcej można z niego wyprowadzić różnorodnych konsekwencji logicznych i doświadczalnych, tym łatwiej (i dokładniej) można je będzie sprawdzić (liczniejszy i bardziej różnorodny będzie materiał empiryczny, na którym twierdzenie będzie potwierdzone). Z kolei informatywna zawartość wiedzy uwarunkowana jest jej ogólnością wyrażającą się liczbą zdań (wniosków - w tym empirycznych), które dadzą się z tej wiedzy wyprowadzić. Im bardziej jest ona ogólna, tym więcej można z niej wyprowadzić wniosków konfrontowanych z rzeczywistością. Tym też tłumaczy się rozwój nauki
i tym, że warunkuje on bezpośrednio stopień sprawdzalności wiedzy, gdyż im więcej dane twierdzenie (hipoteza badawcza) mówi o rzeczywistości, im bogatsze jest w treść, im wreszcie więcej można z niego wyprowadzić różnorodnych konsekwencji logicznych i doświadczalnych, tym łatwiej (i dokładniej) można je będzie sprawdzić (liczniejszy i bardziej różnorodny będzie materiał empiryczny, na którym twierdzenie będzie potwierdzone). Z kolei informatywna zawartość wiedzy uwarunkowana jest jej ogólnością wyrażającą się liczbą zdań (wniosków - w tym empirycznych), które dadzą się z tej wiedzy wyprowadzić. Im bardziej jest ona ogólna, tym więcej można z niej wyprowadzić wniosków konfrontowanych z rzeczywistością. Tym też tłumaczy się rozwój nauki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego