Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 08.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
filozof okresu międzywojennego Walter Benjamin. Ale Benjamin daleki był od zachwytu nad kopiowanymi w milionach egzemplarzy reprodukcjami. Wbrew opinii większości entuzjastów nie widział w nowym zjawisku zapowiedzi głębokiej demokratyzacji sztuki. Wprost przeciwnie, głosił, że te same procesy, które kryją się za umasowieniem kulturalnej produkcji (i reprodukcji), prowadzą w efekcie do estetyzacji przemocy, której skutkiem będzie wielki wojenny kataklizm. Kilka lat później wybuchła II wojna światowa.

Benjamin nie przewidział jednak nadchodzącej epoki cyfrowej i Internetu, w której możliwości tworzenia dzieł sztuki, ich kopiowania i dostępu wzrosły niepomiernie. Teoretycy nie są jednak jednomyślni w swych analizach przewidujących skutki tej rewolucji. Czy rzeczywiście możliwość
filozof okresu międzywojennego Walter Benjamin. Ale Benjamin daleki był od zachwytu nad kopiowanymi w milionach egzemplarzy reprodukcjami. Wbrew opinii większości entuzjastów nie widział w nowym zjawisku zapowiedzi głębokiej demokratyzacji sztuki. Wprost przeciwnie, głosił, że te same procesy, które kryją się za umasowieniem kulturalnej produkcji (i reprodukcji), prowadzą w efekcie do estetyzacji przemocy, której skutkiem będzie wielki wojenny kataklizm. Kilka lat później wybuchła II wojna światowa.<br><br>Benjamin nie przewidział jednak nadchodzącej epoki cyfrowej i Internetu, w której możliwości tworzenia dzieł sztuki, ich kopiowania i dostępu wzrosły niepomiernie. Teoretycy nie są jednak jednomyślni w swych analizach przewidujących skutki tej rewolucji. Czy rzeczywiście możliwość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego