Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
konkurentów na wszystkich zawodach i konkursach. Samolot Be-555 stał się wzorem dla udanej powojennej konstrukcji Zdenka Rublica - Sokol M 1. W Chocni w 1936 r. powstał również pierwszy czechosłowacki dolnopłatowiec akrobatyczny Be-56..
Od 1936 r. samoloty zaczęły produkować również MORAVSKO-SLEZSKA VAGONKA w ramach koncernu Ringhoffer-Tatra. W fabryce w Studence odbywał się montaż samolotów, silniki dostarczał zakład w Koprivnicy. Głównym konstruktorem w Studence był inż. Karel Tomas, za konstrukcję silników odpowiadał inż. Bohuslav Simunek.
Samoloty Tatra należały do europejskiej elity. Typy Tatra T-001 i T-101 pobił kilka rekordów, z których długości lotu "non-stop" na trasie
konkurentów na wszystkich zawodach i konkursach. Samolot Be-555 stał się wzorem dla udanej powojennej konstrukcji Zdenka Rublica - Sokol M 1. W Chocni w 1936 r. powstał również pierwszy czechosłowacki dolnopłatowiec akrobatyczny Be-56.&lt;page nr=181&gt;.<br> Od 1936 r. samoloty zaczęły produkować również MORAVSKO-SLEZSKA VAGONKA w ramach koncernu Ringhoffer-Tatra. W fabryce w Studence odbywał się montaż samolotów, silniki dostarczał zakład w Koprivnicy. Głównym konstruktorem w Studence był inż. Karel Tomas, za konstrukcję silników odpowiadał inż. Bohuslav Simunek.<br> Samoloty Tatra należały do europejskiej elity. Typy Tatra T-001 i T-101 pobił kilka rekordów, z których długości lotu "non-stop" na trasie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego