Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8 (sierpień)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
to zmienić i w 1953 roku powstał prototyp samochodu Plymouth Belmont. Wyglądał ślicznie, choć w gruncie rzeczy był tandetną konstrukcją z tanich tworzyw i istniejących już podzespołów. Silnik Belmonta (pojemność 3,9 litra, osiem cylindrów) pochodził z półciężarówki Dodge 3/4, a wiele części nadwozia wykonano z... plastiku, pomalowanego metaliczną farbą! Plastikowe było również całe wnętrze, włącznie z kierownicą. Jednym zdaniem - samochód równie piękny jak towar z kramu na parafialnym odpuście. Amerykanie nie enerdowcy i szybko połapali się, że takim trabantem można sobie wyrządzić krzywdę - woleli krążowniki z blachy, a nie plastiku. Wyprodukowano więc tylko kilka egzemplarzy prototypowych Belmonta. Jedyny zachowany
to zmienić i w 1953 roku powstał prototyp samochodu Plymouth Belmont. Wyglądał ślicznie, choć w gruncie rzeczy był tandetną konstrukcją z tanich tworzyw i istniejących już podzespołów. Silnik Belmonta (pojemność 3,9 litra, osiem cylindrów) pochodził z półciężarówki Dodge 3/4, a wiele części nadwozia wykonano z... plastiku, pomalowanego metaliczną farbą! Plastikowe było również całe wnętrze, włącznie z kierownicą. Jednym zdaniem - samochód równie piękny jak towar z kramu na parafialnym odpuście. Amerykanie nie enerdowcy i szybko połapali się, że takim trabantem można sobie wyrządzić krzywdę - woleli krążowniki z blachy, a nie plastiku. Wyprodukowano więc tylko kilka egzemplarzy prototypowych Belmonta. Jedyny zachowany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego