Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 06.05
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Ostatniej fali", opisującej zderzenie kultury Zachodu z apokaliptyczną mitologią aborygenów, oraz np. w "Świadku" z 1985 r., niekonwencjonalnym kryminale konfrontującym obyczaje sekty amiszów i amerykańskiej popkultury. Czarna komedia "Hydraulik" to z kolei osobliwy wariant dramatu metafizycznego "Bez lęku" - odważnie poruszającego problem balansowania na granicy życia i śmierci. Antropologiczne i kulturowe fascynacje, które czynią kino Weira tak ciekawym i niepoddającym się upływowi czasu, stanowią znakomite pole do porównań, badań i opisów, tym bardziej że żaden z wczesnych jego filmów nie zaistniał w Polsce w szerokiej dystrybucji. Teraz w zestawie składającym się z "Samochodów", "Ostatniej fali" i "Hydraulika" przypomina je Monolith.

Janusz Wróblewski
Ostatniej fali", opisującej zderzenie kultury Zachodu z apokaliptyczną mitologią aborygenów, oraz np. w "Świadku" z 1985 r., niekonwencjonalnym kryminale konfrontującym obyczaje sekty amiszów i amerykańskiej popkultury. Czarna komedia "Hydraulik" to z kolei osobliwy wariant dramatu metafizycznego "Bez lęku" - odważnie poruszającego problem balansowania na granicy życia i śmierci. Antropologiczne i kulturowe fascynacje, które czynią kino Weira tak ciekawym i niepoddającym się upływowi czasu, stanowią znakomite pole do porównań, badań i opisów, tym bardziej że żaden z wczesnych jego filmów nie zaistniał w Polsce w szerokiej dystrybucji. Teraz w zestawie składającym się z "Samochodów", "Ostatniej fali" i "Hydraulika" przypomina je Monolith. <br><br>&lt;au&gt;Janusz Wróblewski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego