Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
nie widziałem tamtych filmów, więc trudno mi o tym mówić. A w końcu wszystko jedno -film czy nie film. Tradycyjne pojęcie "filmowości", którym ty operujesz, przestało powszechnie obowiązywać. Dziś najmodniejszy zaczyna być prosty nieskomplikowany film kameralny - jak Marty, Kapelusz pełen deszczu, Dwunastu gniewnych ludzi.
KOTT: Nie mieszajmy różnych rzeczy. Współczesny film jest wielokierunkowy i próbuje również odnowić coś w rodzaju psychologicznego teatru i zamknąć akcję w jednym pokoju. Ale mnie chodzi o rzecz podstawową, o pojęcie współczesnej dramatyczności, które dla milionów widzów ukształtowane zostało przez film. To jest fakt społeczny, którego nie sposób lekceważyć. To jest nowy rodzaj absorpcji materiału literackiego
nie widziałem tamtych filmów, więc trudno mi o tym mówić. A w końcu wszystko jedno -film czy nie film. Tradycyjne pojęcie "filmowości", którym ty operujesz, przestało powszechnie obowiązywać. Dziś najmodniejszy zaczyna być prosty nieskomplikowany film kameralny - jak &lt;name type="tit"&gt;Marty&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;Kapelusz pełen deszczu&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;Dwunastu gniewnych ludzi&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Nie mieszajmy różnych rzeczy. Współczesny film jest wielokierunkowy i próbuje również odnowić coś w rodzaju psychologicznego teatru i zamknąć akcję w jednym pokoju. Ale mnie chodzi o rzecz podstawową, o pojęcie współczesnej dramatyczności, które dla milionów widzów ukształtowane zostało przez film. To jest fakt społeczny, którego nie sposób lekceważyć. To jest nowy rodzaj absorpcji materiału literackiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego