Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
FORMALNE OPARTE NA STOSUNKACH JASNOŚCI
Reguły kompozycyjne wynikające ze wzajemnego związku wielkości oraz położenia elementów wizualnej warstwy komunikatu są pochodną cech fizycznych informacji związanych z wyodrębnieniem kształtu oraz wyodrębnieniem figury z tła. Efekty ich stosowania możliwe są także do osiągnięcia przez wykorzystanie stosunków jasności oraz zestawień barwnych. Wykorzystywanie wybranych środków formalnych w specyficznym typie argumentacji, jaki zapisywany jest w wiadomości, pozwala na większą indywidualizację przekazu oraz wzmacnia porządkujący efekt kompozycji. W konsekwencji tych zabiegów wiadomości mogą zyskać na spójności. Przekaz staje się też bardziej odporny na wpływ wiadomości konkurencyjnych i ma większą szansę efektywnego oddziaływania przy różnych stopniach koncentracji uwagi odbiorcy
FORMALNE OPARTE NA STOSUNKACH JASNOŚCI&lt;/&gt;<br>Reguły kompozycyjne wynikające ze wzajemnego związku wielkości oraz położenia elementów wizualnej warstwy komunikatu są pochodną cech fizycznych informacji związanych z wyodrębnieniem kształtu oraz wyodrębnieniem figury z tła. Efekty ich stosowania możliwe są także do osiągnięcia przez wykorzystanie stosunków jasności oraz zestawień barwnych. Wykorzystywanie wybranych środków formalnych w specyficznym typie argumentacji, jaki zapisywany jest w wiadomości, pozwala na większą indywidualizację przekazu oraz wzmacnia porządkujący efekt kompozycji. W konsekwencji tych zabiegów wiadomości mogą zyskać na spójności. Przekaz staje się też bardziej odporny na wpływ wiadomości konkurencyjnych i ma większą szansę efektywnego oddziaływania przy różnych stopniach koncentracji uwagi odbiorcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego