Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
którą modelują własnymi mocnymi rękami?".

Nowy dramat? Dyskusje i wątpliwości

Najważniejszym postulatem programowym romantyków była idea wolności artysty. Był w tym postulacie aspekt negacji - odrzucanie reguł - i aspekt twórczy: wyłonienie koncepcji nowej sztuki, nowego dramatu. Pozostawiam na boku szeroką i ważną kwestię dróg łamania konwencji, by przejść bezpośrednio do problemów formowania poetyki nowego dramatu. W sferze idei - i w dziełach dramatycznych.
Koronnym gatunkiem romantyków demonstracyjnie nazwał dramat Wiktor Hugo: - pisał w Przedmowie do Cromwella (1827).
Tekst Wiktora Hugo był stosunkowo późny; u zarania romantyzmu równie wysokiego miejsca gatunkowi nie przypisywano. Pisano wprawdzie sporo o dramacie, nie tylko z okazji Szekspira, jeszcze
którą modelują własnymi mocnymi rękami?"&lt;/&gt;.<br><br>&lt;tit&gt;Nowy dramat? Dyskusje i wątpliwości&lt;/&gt;<br><br>Najważniejszym postulatem programowym romantyków była idea wolności artysty. Był w tym postulacie aspekt negacji - odrzucanie reguł - i aspekt twórczy: wyłonienie koncepcji nowej sztuki, nowego dramatu. Pozostawiam na boku szeroką i ważną kwestię dróg łamania konwencji, by przejść bezpośrednio do problemów formowania poetyki nowego dramatu. W sferze idei - i w dziełach dramatycznych.<br>Koronnym gatunkiem romantyków demonstracyjnie nazwał dramat Wiktor Hugo: &lt;gap&gt; - pisał w Przedmowie do Cromwella (1827).<br>Tekst Wiktora Hugo był stosunkowo późny; u zarania romantyzmu równie wysokiego miejsca gatunkowi nie przypisywano. Pisano wprawdzie sporo o dramacie, nie tylko z okazji Szekspira, jeszcze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego