Typ tekstu: Książka
Autor: Kabatc Eugeniusz
Tytuł: Vinum sacrum et profanum
Rok: 2003
kwiatem artystów florenckich, którzy nawet do tematów religijnych, jakie jeszcze przeważały w sztuce, wprowadzali naturę, a w niej pory roku, prace w winnicy, zastawione stoły i niemal słyszalny brzęk kielichów. Co drugi malarz zmagał się z jakąś biblijną ucztą, a to w Kanie, a to Baltazara, a to Heroda (niezwykły fresk Masolina), potem na czoło wyszedł buntujący się Caravaggio, którego Bachusy i martwe natury wprost prowokowały nową, epikurejską wizję świata. Otwierała się przed Europą kolejna epoka kultury, zajrzyjmy do niej, bo warto.

Od Boccaccia do Rabelais'go

W tej przechadzce po lesie wydarzeń i faktów wybieramy tylko niektóre ścieżki, te, którymi łatwiej
kwiatem artystów florenckich, którzy nawet do tematów religijnych, jakie jeszcze przeważały w sztuce, wprowadzali naturę, a w niej pory roku, prace w winnicy, zastawione stoły i niemal słyszalny brzęk kielichów. Co drugi malarz zmagał się z jakąś biblijną ucztą, a to w Kanie, a to Baltazara, a to Heroda (niezwykły fresk Masolina), potem na czoło wyszedł buntujący się Caravaggio, którego Bachusy i martwe natury wprost prowokowały nową, epikurejską wizję świata. Otwierała się przed Europą kolejna epoka kultury, zajrzyjmy do niej, bo warto.<br><br>&lt;tit&gt;Od Boccaccia do Rabelais'go&lt;/&gt;<br><br>W tej przechadzce po lesie wydarzeń i faktów wybieramy tylko niektóre ścieżki, te, którymi łatwiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego