Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Amen 1 Bogurodzica


Budowanie określonego typu ekspresji dokonuje się w tej mszy wskutek wyboru
określonej faktury: ze zdwojeniami oktawowymi bądź unisonowymi (np. s. 3, 16),
homorytmią z linią melodyczną w głosie najwyższym (np. s. 6, 8) lub z imitacją
ścisłą (np. s. 8), z wykorzystanym w ostatniej części 4-głosowym fugatem (o
którym będzie jeszcze mowa).

Podobnie do Nowowiejskiego wykorzystuje motywikę Bogurodzicy (przekazu krakowskiego)
Jurdziński, w trzyczęściowej Missa in honorem S. Andreae Bobola (1938) na 4-głosowy
chór męski i organy. Można wyróżnić pięć motywów (zaznaczono je klamrami), które
zacytowano w kontekście wielogłosowym (prz. 14). Oto dyspozycja motywiczna Bogurodzicy
w całym
Amen 1 Bogurodzica<br><br><br> Budowanie określonego typu ekspresji dokonuje się w tej mszy wskutek wyboru <br>określonej faktury: ze zdwojeniami oktawowymi bądź unisonowymi (np. s. 3, 16), <br>homorytmią z linią melodyczną w głosie najwyższym (np. s. 6, 8) lub z imitacją <br>ścisłą (np. s. 8), z wykorzystanym w ostatniej części 4-głosowym fugatem (o <br>którym będzie jeszcze mowa).<br><br> Podobnie do Nowowiejskiego wykorzystuje motywikę Bogurodzicy (przekazu krakowskiego) <br>Jurdziński, w trzyczęściowej Missa in honorem S. Andreae Bobola (1938) na 4-głosowy <br>chór męski i organy. Można wyróżnić pięć motywów (zaznaczono je klamrami), które <br>zacytowano w kontekście wielogłosowym (prz. 14). Oto dyspozycja motywiczna Bogurodzicy <br>w całym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego