Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
opr. PaPo



Kult na kołach

Poradnik motoryzacyjny

Są auta, których czas się nie ima. Szefowie koncernów, niczym Faust, marzą o odkryciu tajemnicy wiecznej młodości.

ADAM GRZESZAK

Być może najbliższy poznania tej tajemnicy był Erwin Komenda. To on zaprojektował nadwozie najbardziej długowiecznego samochodu w historii motoryzacji: Volkswagena 1200, w Polsce zwanego garbusem, a na świecie chrabąszczem (beetle). Auto stworzone w latach 30. produkowano bez mała przez 60 lat. Z taśm zjechało 21,5 mln sztuk tych samochodów, ostatnie w ubiegłym roku. Do końca cieszyły się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.

Twórca kultowego
opr. PaPo&lt;/&gt;&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Kult na kołach&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Poradnik motoryzacyjny&lt;/&gt;<br><br>&lt;intro&gt;Są auta, których czas się nie ima. Szefowie koncernów, niczym Faust, marzą o odkryciu tajemnicy wiecznej młodości.&lt;/&gt;<br><br>&lt;au&gt;ADAM GRZESZAK&lt;/&gt;<br><br>Być może najbliższy poznania tej tajemnicy był Erwin Komenda. To on zaprojektował nadwozie najbardziej długowiecznego samochodu w historii motoryzacji: Volkswagena 1200, w Polsce zwanego garbusem, a na świecie chrabąszczem (beetle). Auto stworzone w latach 30. produkowano bez mała przez 60 lat. Z taśm zjechało 21,5 mln sztuk tych samochodów, ostatnie w ubiegłym roku. Do końca cieszyły się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.<br><br>Twórca kultowego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego