Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Artykuł 85 reguluje sprawy wiążące się z zagrożeniami dla konkurencji, wynikającymi z porozumień między przedsiębiorstwami, jeśli ich wynikiem jest: zmowa cenowa (price fixing), ustalanie kwot produkcyjnych, podział rynków,
wprowadzanie uwarunkowań do kontraktów.
Artykuł 85 nie ma zastosowania w pewnych przypadkach, a mianowicie: gdy łączącymi przedsiębiorstwami są małe i średnie firmy, gdy chodzi o porozumienia między firmą macierzystą a jej filiami i między filiami, gdy dotyczy to umów wyłączności agencyjnej, w odniesieniu do pewnych form kooperacji i umów o poddostawach.
Wyłączone mogą być także porozumienia wpływające wprawdzie na ograniczenie wymiany, ale prowadzące do ulepszenia procesu produkcyjnego i dystrybucji (np. gdy następuje obniżka kosztów) i
Artykuł 85 reguluje sprawy wiążące się z zagrożeniami dla konkurencji, wynikającymi z porozumień między przedsiębiorstwami, jeśli ich wynikiem jest: zmowa cenowa (price fixing), ustalanie kwot produkcyjnych, podział rynków,<br> wprowadzanie uwarunkowań do kontraktów.<br>Artykuł 85 nie ma zastosowania w pewnych przypadkach, a mianowicie: gdy łączącymi przedsiębiorstwami są małe i średnie firmy, gdy chodzi o porozumienia między firmą macierzystą a jej filiami i między filiami, gdy dotyczy to umów wyłączności agencyjnej, w odniesieniu do pewnych form kooperacji i umów o poddostawach.<br>Wyłączone mogą być także porozumienia wpływające wprawdzie na ograniczenie wymiany, ale prowadzące do ulepszenia procesu produkcyjnego i dystrybucji (np. gdy następuje obniżka kosztów) i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego