Typ tekstu: Książka
Autor: Dobroczyński Bartłomiej
Tytuł: New age
Rok: 1997
Jednak wydaje się, że kieruje się raczej przekonaniem o podobieństwie
doświadczeń mistycznych niż kwestiami doktrynalnymi, bo na tym ostatnim
poziomie jego stwierdzenia oraz tezy gnostyczne niemal całkowicie się
od siebie różnią. Już z powyższych cytatów bezpośrednio wynika
przynajmniej możliwość zakwestionowania fundamentalnego dla gnostycyzmu
dualizmu człowieka i świata (podmiotu i przedmiotu), gdyż według
Wilbera mamy do czynienia z tożsamością ja i kosmosu:



A więc poczucie odrębności będące punktem wyjścia spekulacji
gnostyckich jako gwarancja nadziei na istnienie lepszego,
transcendentnego świata jest (w ramach koncepcji Nowej Ery) największą
przeszkodą na drodze do oświecenia. Tym, co się tam traci, jest właśnie
poczucie odrębności zyskuje się
Jednak wydaje się, że kieruje się raczej przekonaniem o podobieństwie<br>doświadczeń mistycznych niż kwestiami doktrynalnymi, bo na tym ostatnim<br>poziomie jego stwierdzenia oraz tezy gnostyczne niemal całkowicie się<br>od siebie różnią. Już z powyższych cytatów bezpośrednio wynika<br>przynajmniej możliwość zakwestionowania fundamentalnego dla gnostycyzmu<br>dualizmu człowieka i świata (podmiotu i przedmiotu), gdyż według<br>Wilbera mamy do czynienia z tożsamością ja i kosmosu:<br><br>&lt;gap&gt;<br><br> A więc poczucie odrębności będące punktem wyjścia spekulacji<br>gnostyckich jako gwarancja nadziei na istnienie lepszego,<br>transcendentnego świata jest (w ramach koncepcji Nowej Ery) największą<br>przeszkodą na drodze do oświecenia. Tym, co się tam traci, jest właśnie<br>poczucie odrębności zyskuje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego