Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
liniowo-sztabowego typu struktury).
Poczynając od upowszechnienia kontroli technicznej w przedsiębiorstwach produkcyjnych, w XX wieku nastąpił intensywny rozwój form organizacyjnych, metod i zakresu zarządzania jakością. Szczególnie ostatnie dziesiątki lat obfitowały w coraz to nowsze koncepcje w tym zakresie, które zamyka koncepcja TQM. Trudno jest datować poszczególne fazy rozwoju zarządzania jakością, gdyż przebiegały one różnie w poszczególnych państwach, regionach, gałęziach gospodarki, przedsiębiorstwach oraz w teorii i praktyce. Poza tym, w kolejnych fazach stosowano równolegle rozwiązania z faz wcześniejszych. Także współcześnie, w różnych miejscach można zaobserwować stosowanie pełnego przekroju koncepcji zarządzania jakością. Uwzględniając powyższe uwagi, zestawiono charakterystyczne etapy i koncepcje w rozwoju zarządzania
liniowo-sztabowego typu struktury).<br>Poczynając od upowszechnienia kontroli technicznej w przedsiębiorstwach produkcyjnych, w XX wieku nastąpił intensywny rozwój form organizacyjnych, metod i zakresu zarządzania jakością. Szczególnie ostatnie dziesiątki lat obfitowały w coraz to nowsze koncepcje w tym zakresie, które zamyka koncepcja TQM. Trudno jest datować poszczególne fazy rozwoju zarządzania jakością, gdyż przebiegały one różnie w poszczególnych państwach, regionach, gałęziach gospodarki, przedsiębiorstwach oraz w teorii i praktyce. Poza tym, w kolejnych fazach stosowano równolegle rozwiązania z faz wcześniejszych. Także współcześnie, w różnych miejscach można zaobserwować stosowanie pełnego przekroju koncepcji zarządzania jakością. Uwzględniając powyższe uwagi, zestawiono charakterystyczne etapy i koncepcje w rozwoju zarządzania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego