Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
powiedzieć, że pedagogika polska jest pod tym względem dopiero w stadium dyskusji i szukania szeregu rozwiązań, ale już samo przejście w to stadium właśnie jest niewątpliwym krokiem naprzód. Tym bardziej że tocząca się dyskusja prowadzi do coraz większego zbliżenia się środowisk.
To zbliżenie metodologiczne zaznacza się coraz wyraźniej w rozwijanych gdzieniegdzie na razie pracach badawczych. Stają się one pod względem metodologicznym pedagogicznie sensu stricto. Oznacza to, że podejmują swoiste dla pedagogiki problemy badawcze koncentrujące się wokół celów, form, metod możliwości i warunków efektywnych działań dydaktycznych lub wychowawczych. Dopiero bowiem taka problematyka decyduje o rzeczywiście pedagogicznym charakterze badań. Warto to podkreślić, gdyż
powiedzieć, że pedagogika polska jest pod tym względem dopiero w stadium dyskusji i szukania szeregu rozwiązań, ale już samo przejście w to stadium właśnie jest niewątpliwym krokiem naprzód. Tym bardziej że tocząca się dyskusja prowadzi do coraz większego zbliżenia się środowisk.<br>To zbliżenie metodologiczne zaznacza się coraz wyraźniej w rozwijanych gdzieniegdzie na razie pracach badawczych. Stają się one pod względem metodologicznym pedagogicznie sensu stricto. Oznacza to, że podejmują swoiste dla pedagogiki problemy badawcze koncentrujące się wokół celów, form, metod możliwości i warunków efektywnych działań dydaktycznych lub wychowawczych. Dopiero bowiem taka problematyka decyduje o rzeczywiście pedagogicznym charakterze badań. Warto to podkreślić, gdyż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego