Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ciała, w które mogłaby się wpisać. A historyczne dramaty XX w. są tylko tłem tego dramatu tożsamości.

"Middlesex" to powieściowy genom, wyjaśnia Eugenides. Pierwsza część sięga największych tradycji literackich od Homera, poprzez Tołstoja, po Pynchona. Natomiast część druga to nowoczesna powieść psychologiczna, będąca prowokacją dla każdej ortodoksyjnej feministki i stereotypowych gender studies.
Krytyka przyjęła powieść z entuzjazmem jako spełnienie oczekiwań, że pojawi się generacja, która zmieni kod stworzony przez eksperymentatorów lat siedemdziesiątych Pynchona i DeLillo, i stanie się kolejnym przejawem realizmu histerycznego, który zaprzecza tezom wykładowców szkół pisarzy (Creative Writing), że tradycyjna powieść umarła, a możliwy jest tylko postmodernizm i dekonstruktywizm
ciała, w które mogłaby się wpisać. A historyczne dramaty XX w. są tylko tłem tego dramatu tożsamości.<br><br>"Middlesex" to powieściowy genom, wyjaśnia Eugenides. Pierwsza część sięga największych tradycji literackich od Homera, poprzez Tołstoja, po Pynchona. Natomiast część druga to nowoczesna powieść psychologiczna, będąca prowokacją dla każdej ortodoksyjnej feministki i stereotypowych gender studies.<br>Krytyka przyjęła powieść z entuzjazmem jako spełnienie oczekiwań, że pojawi się generacja, która zmieni kod stworzony przez eksperymentatorów lat siedemdziesiątych Pynchona i DeLillo, i stanie się kolejnym przejawem realizmu histerycznego, który zaprzecza tezom wykładowców szkół pisarzy (Creative Writing), że tradycyjna powieść umarła, a możliwy jest tylko postmodernizm i dekonstruktywizm
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego