Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
w zasięgu jego możliwości. Skuteczność terapii zależy od motywacji danej osoby - mówi prof. Bogdan Adamczyk.
Około 65 proc. dzieci powyżej czwartego roku życia "wyrasta" z tej wady nawet bez leczenia. Jeśli dziecko dozna jednak jakiegoś szoku, może się ona utrwalić i pogłębić. - Istnieje teoria, że powodem wypowiadania przez dziecko pierwszych głosek jest chęć analizy własnego głosu. Ten mechanizm zostaje wyłączony około czwartego roku życia, gdy dziecko umie już mówić i przestaje się skupiać na swoim głosie. Urazy psychiczne bądź szok emocjonalny ponownie uruchamiają podświadomą analizę własnej mowy, co utrudnia płynne wypowiadanie się, a to z kolei zwiększa jeszcze koncentrację uwagi na
w zasięgu jego możliwości. Skuteczność terapii zależy od motywacji danej osoby - mówi prof. Bogdan Adamczyk.<br>Około 65 proc. dzieci powyżej czwartego roku życia "wyrasta" z tej wady nawet bez leczenia. Jeśli dziecko dozna jednak jakiegoś szoku, może się ona utrwalić i pogłębić. - Istnieje teoria, że powodem wypowiadania przez dziecko pierwszych głosek jest chęć analizy własnego głosu. Ten mechanizm zostaje wyłączony około czwartego roku życia, gdy dziecko umie już mówić i przestaje się skupiać na swoim głosie. Urazy psychiczne bądź szok emocjonalny ponownie uruchamiają podświadomą analizę własnej mowy, co utrudnia płynne wypowiadanie się, a to z kolei zwiększa jeszcze koncentrację uwagi na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego