Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.29
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
religijnych. Zdaniem wielu deputowanych należało wybrać raczej sformułowanie "symbole widoczne". Zaostrzyłoby to wymowę ustawy, ale też wykluczyło interpretacyjną dowolność. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy jednak listy owych ostentacyjnych symboli i strojów, jaką przedstawił minister edukacji. Znalazły się bowiem na niej już nie tylko islamska chusta, żydowska kipa (mycka) i "nienaturalnych rozmiarów" krzyże, gwiazdy Dawida czy islamskie dłonie Fatimy (o tym, jakie rozmiary są "naturalne", mieliby rozstrzygać dyrektorzy szkół), ale i tzw. bandana, broda oraz turban. Bandana to biało-czarne nakrycie głowy muzułmańskich dziewcząt, rodzaj czepka, inaczej niż chusta pozostawiające odkryte czoło, część włosów, uszy i szyję. Zakaz noszenia bród i turbanów uderza przede wszystkim
religijnych. Zdaniem wielu deputowanych należało wybrać raczej sformułowanie <q><transl>"symbole widoczne"</></>. Zaostrzyłoby to wymowę ustawy, ale też wykluczyło interpretacyjną dowolność. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy jednak listy owych ostentacyjnych symboli i strojów, jaką przedstawił minister edukacji. Znalazły się bowiem na niej już nie tylko islamska chusta, żydowska kipa (mycka) i <q><transl>"nienaturalnych rozmiarów"</></> krzyże, gwiazdy Dawida czy islamskie dłonie Fatimy (o tym, jakie rozmiary są "naturalne", mieliby rozstrzygać dyrektorzy szkół), ale i tzw. bandana, broda oraz turban. Bandana to biało-czarne nakrycie głowy muzułmańskich dziewcząt, rodzaj czepka, inaczej niż chusta pozostawiające odkryte czoło, część włosów, uszy i szyję. Zakaz noszenia bród i turbanów uderza przede wszystkim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego