Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Głosem, z kimś, kogo nie widać lub kogo nie można wyodrębnić spośród tłumu? Zamiast dialogu - tylko jego pozór, Henryk może być tylko słuchaczem, nie ma komu replikować.
Efektów akustycznych było wiele w romantycznych dramatach, ale w Nie-Boskiej komedii ich jakość jest zdecydowanie nietypowa. Przede wszystkim efekty te są mniej hałaśliwe. Jest romantyczne skojarzenie poezji z muzyką (w początkowym obrazie poety fałszywego i w końcowym wezwaniu "do pieśni"). Jest weselny bal i są tańce oszalałych hrabin u rewolucjonistów, jest głos zegara na wieży kościoła i kontrastująca z tymi efektami wizja opuszczenia w domu, w którym brak dźwięku: "dom ogłuchł - oniemiał". Natomiast
Głosem, z kimś, kogo nie widać lub kogo nie można wyodrębnić spośród tłumu? Zamiast dialogu - tylko jego pozór, Henryk może być tylko słuchaczem, nie ma komu replikować.<br>Efektów akustycznych było wiele w romantycznych dramatach, ale w Nie-Boskiej komedii ich jakość jest zdecydowanie nietypowa. Przede wszystkim efekty te są mniej hałaśliwe. Jest romantyczne skojarzenie poezji z muzyką (w początkowym obrazie poety fałszywego i w końcowym wezwaniu "do pieśni"). Jest weselny bal i są tańce oszalałych hrabin u rewolucjonistów, jest głos zegara na wieży kościoła i kontrastująca z tymi efektami wizja opuszczenia w domu, w którym brak dźwięku: "dom ogłuchł - oniemiał". Natomiast
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego