Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
silnikiem zależy od różnicy jego obrotów na biegu jałowym a tą liczbą obrotów, którą osiąga dzięki "popychaniu" go przez koła. Jak wiemy ta liczba obrotów przy "popychaniu" silnika może być różna przy tej samej prędkości samochodu - zależy bowiem od przełożenia. Im wyższy bieg - tym obroty będą mniejsze. Dlatego silnik najskuteczniej hamuje na niskim biegu (drugim, pierwszym).
Jeżeli jednak przy tego rodzaju hamowaniu włączymy przy dużej prędkości zbyt niski bieg, to silnik może przekroczyć dopuszczalne obroty maksymalne. Istnieje też inne, znacznie większe niebezpieczeństwo. Kiedy na śliskiej nawierzchni przy szybkiej jeździe włączymy z zamiarem hamowania - niski bieg, to po raptownym zwolnieniu pedału sprzęgła
silnikiem zależy od różnicy jego obrotów na biegu jałowym a tą liczbą obrotów, którą osiąga dzięki "popychaniu" go przez koła. Jak wiemy ta liczba obrotów przy "popychaniu" silnika może być różna przy tej samej prędkości samochodu - zależy bowiem od przełożenia. Im wyższy bieg - tym obroty będą mniejsze. Dlatego silnik najskuteczniej hamuje na niskim biegu (drugim, pierwszym). <br>Jeżeli jednak przy tego rodzaju hamowaniu włączymy przy dużej prędkości zbyt niski bieg, to silnik może przekroczyć dopuszczalne obroty maksymalne. Istnieje też inne, znacznie większe niebezpieczeństwo. Kiedy na śliskiej nawierzchni przy szybkiej jeździe włączymy z zamiarem hamowania - niski bieg, to po raptownym zwolnieniu pedału sprzęgła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego