Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
formowania się zen, powołując się na wypowiedź Guifenga

Zongmi (jap. Keiho Shumitsu, 780-841), uznanego jednocześnie za mistrza
zen i mistrza szkoły kegon, który twierdził, że zarówno Huineng, jak
i Shenxiu są prawowitymi następcami Hongrena. Najprawdopodobniej
można mówić o konkretnych jednostkach uwikłanych w konflikt. Shenhui
uważał orędowników 'oświecenia stopniowego' za heretyków, którzy powinni
zostać wyłączeni z ortodoksyjnego nurtu szkoły zen. Chociaż podział ten nie
był tak dramatyczny, jak zdają się to sugerować pisma Shenhui, faktem jest,
iż teoria 'oświecenia nagłego' stała się ważnym elementem tożsamości zen.
Teoria 'oświecenia nagłego' nie powstała w szkole zen - pierwszym jej
orędownikiem był chiński mnich Daosheng
formowania się zen, powołując się na wypowiedź Guifenga <br>&lt;page nr=243&gt;<br>Zongmi (jap. Keiho Shumitsu, 780-841), uznanego jednocześnie za mistrza <br>zen i mistrza szkoły kegon, który twierdził, że zarówno Huineng, jak <br>i Shenxiu są prawowitymi następcami Hongrena. Najprawdopodobniej <br>można mówić o konkretnych jednostkach uwikłanych w konflikt. Shenhui <br>uważał orędowników 'oświecenia stopniowego' za heretyków, którzy powinni <br>zostać wyłączeni z ortodoksyjnego nurtu szkoły zen. Chociaż podział ten nie <br>był tak dramatyczny, jak zdają się to sugerować pisma Shenhui, faktem jest, <br>iż teoria 'oświecenia nagłego' stała się ważnym elementem tożsamości zen. <br>Teoria 'oświecenia nagłego' nie powstała w szkole zen - pierwszym jej <br>orędownikiem był chiński mnich Daosheng
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego