Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
napędzany człon osprzętu wykonuje ruch, czy jest nieruchomy, największe ciśnienie w czynnej komorze cylindra nie może przekroczyć nastawy zaworu bezpieczeństwa (rys. 5.8). Jeśli natomiast obie komory cylindra są odcięte od obwodu zasilania i od obwodu zlewowego, to mechanizm jest w stanie biernym. Ciśnienie panujące wówczas w aktywnej komorze cylindra hydraulicznego jest ciśnieniem reakcyjnym i może osiągnąć wartość równą nastawie zaworu przeciążeniowego. Nastawy zaworów bezpieczeństwa są zwykłe niższe od nastaw zaworów przeciążeniowych.
a. Faza transportu urobku. W fazie transportu urobku z urobiska do miejsca rozładunku, mechanizm napędowy wysięgnika pracuje jako mechanizm czynny. Wówczas jego obciążeniem zewnętrznym są siły ciężkości członów osprzętu
napędzany człon osprzętu wykonuje ruch, czy jest nieruchomy, największe ciśnienie w czynnej komorze cylindra nie może przekroczyć nastawy zaworu bezpieczeństwa (rys. 5.8). Jeśli natomiast obie komory cylindra są odcięte od obwodu zasilania i od obwodu zlewowego, to mechanizm jest w stanie biernym. Ciśnienie panujące wówczas w aktywnej komorze cylindra hydraulicznego jest ciśnieniem reakcyjnym i może osiągnąć wartość równą nastawie zaworu przeciążeniowego. Nastawy zaworów bezpieczeństwa są zwykłe niższe od nastaw zaworów przeciążeniowych.<br>a. Faza transportu urobku. W fazie transportu urobku z urobiska do miejsca rozładunku, mechanizm napędowy wysięgnika pracuje jako mechanizm czynny. Wówczas jego obciążeniem zewnętrznym są siły ciężkości członów osprzętu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego