Typ tekstu: Książka
Autor: Ziomek Jerzy
Tytuł: Renesans
Rok wydania: 1995
Rok powstania: 1973
klasycznego jako przedmiotu rozważań i komentarzy, to ilość zajęć humanistycznych można określić nawet procentowo: w pierwszych czterdziestu latach humaniora stanowiły 20% wszystkich zajęć, zaś w latach po 1540 ­ ok. 30%. Trudno odtworzyć tu sposób komentowania autorów - należy jednak z pewnym uproszczeniem przyjąć, że proporcje tematów są odbiciem proporcji estetycznych i ideowych przekonań wykładowców, a zarazem obrazem możliwości wyboru, jakiego dokonać mógł młody słuchacz Akademii. Młody, kilkunastoletni zaledwie, jako że mowa tu głównie o tematach wydziału sztuk, wydziału niejako wstępnego, propedeutycznego.
Młodzi słuchacze lat 1540 i następnych to, inaczej mówiąc, pokolenie, które zdecyduje o obliczu szczytowego okresu polskiego renesansu, a więc pokolenie
klasycznego jako przedmiotu rozważań i komentarzy, to ilość zajęć humanistycznych można określić nawet procentowo: w pierwszych czterdziestu latach humaniora stanowiły 20% wszystkich zajęć, zaś w latach po 1540 ­ ok. 30%. Trudno odtworzyć tu sposób komentowania autorów - należy jednak z pewnym uproszczeniem przyjąć, że proporcje tematów są odbiciem proporcji estetycznych i ideowych przekonań wykładowców, a zarazem obrazem możliwości wyboru, jakiego dokonać mógł młody słuchacz Akademii. Młody, kilkunastoletni zaledwie, jako że mowa tu głównie o tematach wydziału sztuk, wydziału niejako wstępnego, propedeutycznego.<br>Młodzi słuchacze lat 1540 i następnych to, inaczej mówiąc, pokolenie, które zdecyduje o obliczu szczytowego okresu polskiego renesansu, a więc pokolenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego