Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
uczestniczenia w dialogu religijnym?

Wchodzimy w meandry żydowskiej tożsamości, a dialog zakłada zrozumienie tych meandrów i ich uszanowanie. Stanowisko tego rabina, dla chrześcijan atrakcyjne, jest wśród Żydów odosobnione. Żydowskie zapatrywania na żydowską tożsamość są mniej więcej takie: Żydem jest ten, kto urodził się z matki Żydówki. Zasada jest prosta: dziedzictwo idzie po linii krwi; kto jest matką - wiadomo, kto jest ojcem - bywa rozmaicie. I drugi element samookreślenia - Żydem jest ten, kto wyznaje religię judaistyczną. Jeżeli zapytamy ogromną większość rabinów, także najbardziej ortodoksyjnych, cóż wobec tego z człowiekiem, który urodził się z matki Żydówki, ale jest niewierzący? Odpowiedzą, że jest to kaleki
uczestniczenia w dialogu religijnym?<br><br> Wchodzimy w meandry żydowskiej tożsamości, a dialog zakłada zrozumienie tych meandrów i ich uszanowanie. Stanowisko tego rabina, dla chrześcijan atrakcyjne, jest wśród Żydów odosobnione. Żydowskie zapatrywania na żydowską tożsamość są mniej więcej takie: Żydem jest ten, kto urodził się z matki Żydówki. Zasada jest prosta: dziedzictwo idzie po linii krwi; kto jest matką - wiadomo, kto jest ojcem - bywa rozmaicie. I drugi element samookreślenia - Żydem jest ten, kto wyznaje religię judaistyczną. Jeżeli zapytamy ogromną większość rabinów, także najbardziej ortodoksyjnych, cóż wobec tego z człowiekiem, który urodził się z matki Żydówki, ale jest niewierzący? Odpowiedzą, że jest to kaleki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego