Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
barwne, oraz wstępy Urszuli Czartoryskiej, i Wiesława Borowskiego. Ten ostatni w zakończeniu swojej wypowiedzi o twórcy pisze: "Obraz w intencji artysty ma być wieloznaczny i wielowarstwowy. Wyraża nasycenie i pełnię wrażeń wywołanych określonym stanem emocjonalnym. Lecz obraz pozostaje wyrazem czystej imaginacji artysty i może ponownie zaistnieć w zetknięciu z czystą imaginacją widza. W istocie artysta nie porównuje form na obrazie z formami otaczającego świata i tych ostatnich nie stara się interpretować, on jedynie te dwie odległe realności zestawia i zbliża. Wiemy, że tak pojęte malarstwo ma pełną moc penetracji świata, wszystkich jego sfer i wszystkich zjawisk, które artysta autentycznie przeżywa."

VII
barwne, oraz wstępy Urszuli Czartoryskiej, i Wiesława Borowskiego. Ten ostatni w zakończeniu swojej wypowiedzi o twórcy pisze: "Obraz w intencji artysty ma być wieloznaczny i wielowarstwowy. Wyraża nasycenie i pełnię wrażeń wywołanych określonym stanem emocjonalnym. Lecz obraz pozostaje wyrazem czystej imaginacji artysty i może ponownie zaistnieć w zetknięciu z czystą imaginacją widza. W istocie artysta nie porównuje form na obrazie z formami otaczającego świata i tych ostatnich nie stara się interpretować, on jedynie te dwie odległe realności zestawia i zbliża. Wiemy, że tak pojęte malarstwo ma pełną moc penetracji świata, wszystkich jego sfer i wszystkich zjawisk, które artysta autentycznie przeżywa." &lt;page nr=54&gt;<br><br> VII
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego