Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
w sensie formalnym. W ten sposób powstaje centralny plan badań pedagogicznych.
Taki tryb postępowania sprawią, że organizacja i koordynacja badań pedagogicznych w Polsce osiąga poziom daleki od ideału. Całe nasze planowanie nie jest w żadnym stopniu planowaniem innowacyjnym. Nie stanowi ono narzędzia celowego, dostosowanego do społecznych, aktualnych i perspektywicznych potrzeb inicjowania i organizowani badań naukowych. Znamienne jest na przykład, że procedura sporządzania centralnego planu badań pedagogicznych w kraju nie przewiduje w ogóle konfrontacji zamierzeń ośrodków badawczych z potrzebami i oczekiwaniami pod adresem tych nauk reprezentowanymi przez czynniki społeczne i państwowe.
Uwagi powyższe prowadzą także do pewnej refleksji dotyczącej sposobu konstruowania planów
w sensie formalnym. W ten sposób powstaje centralny plan badań pedagogicznych.<br>Taki tryb postępowania sprawią, że organizacja i koordynacja badań pedagogicznych w Polsce osiąga poziom daleki od ideału. Całe nasze planowanie nie jest w żadnym stopniu planowaniem innowacyjnym. Nie stanowi ono narzędzia celowego, dostosowanego do społecznych, aktualnych i perspektywicznych potrzeb inicjowania i organizowani badań naukowych. Znamienne jest na przykład, że procedura sporządzania centralnego planu badań pedagogicznych w kraju nie przewiduje w ogóle konfrontacji zamierzeń ośrodków badawczych z potrzebami i oczekiwaniami pod adresem tych nauk reprezentowanymi przez czynniki społeczne i państwowe.<br>Uwagi powyższe prowadzą także do pewnej refleksji dotyczącej sposobu konstruowania planów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego