Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
czego szczególnie ważnym przejawem jest wprowadzenie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego.
Jego koncepcja została stworzona w połowie lat osiemdziesiątych. Wynikała ona z uświadomienia sobie przez polityków i przedsiębiorców tych krajów pogorszenia się konkurencyjności firm europejskich na rynku międzynarodowym. Powstało wówczas pojęcie "eurosklerozy", które dobrze oddawało istniejącą sytuację. Zwracano uwagę na niewielką innowacyjność europejskiego przemysłu w porównaniu z przemysłami Japonii i USA. Tę sytuację przedstawia rys.3.
Na rysunku widać, że różnego rodzaju ograniczenia oznaczały dla przedsiębiorstw konieczność działania na wielu różniących się od siebie rynkach i podejmowania zróżnicowanych decyzji marketingowych. Ograniczona była możliwość powstawania korzyści skali, wysokie były również koszty wejścia na
czego szczególnie ważnym przejawem jest wprowadzenie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego.<br>Jego koncepcja została stworzona w połowie lat osiemdziesiątych. Wynikała ona z uświadomienia sobie przez polityków i przedsiębiorców tych krajów pogorszenia się konkurencyjności firm europejskich na rynku międzynarodowym. Powstało wówczas pojęcie "eurosklerozy", które dobrze oddawało istniejącą sytuację. Zwracano uwagę na niewielką innowacyjność europejskiego przemysłu w porównaniu z przemysłami Japonii i USA. Tę sytuację przedstawia rys.3.<br>Na rysunku widać, że różnego rodzaju ograniczenia oznaczały dla przedsiębiorstw konieczność działania na wielu różniących się od siebie rynkach i podejmowania zróżnicowanych decyzji marketingowych. Ograniczona była możliwość powstawania korzyści skali, wysokie były również koszty wejścia na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego