Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
w Grecji starożytnej. Po co mistrz jest potrzebny uczniom? Tu nie chodzi o proste naśladownictwo, raczej o wzrastanie w pewnym polu twórczym. Wie pani, jak by się uprzeć - to każdy może być taką osobowością promieniującą, każdy może tworzyć klimat sprzyjający powstawaniu nowych jakości. Nawet człowiek słaby, zagubiony, bywa dla kogoś inspiracją.
W szkole osobowości otwartej każdy nauczyciel znalazłby swoje miejsce. Ale nie każdy chciał. Bo nauczyciel przyjmował propozycję znalezienia sobie własnej autonomicznej roli jako obrazę, nawet jeśli źle się czuł w roli dotychczasowej. Kiepska matematyczka na przykład może się okazać znakomitą kucharką, ale gdyby jej zaproponować to może pani będzie uczyć
w Grecji starożytnej. Po co mistrz jest potrzebny uczniom? Tu nie chodzi o proste naśladownictwo, raczej o wzrastanie w pewnym polu twórczym. Wie pani, jak by się uprzeć - to każdy może być taką osobowością promieniującą, każdy może tworzyć klimat sprzyjający powstawaniu nowych jakości. Nawet człowiek słaby, zagubiony, bywa dla kogoś inspiracją.<br>W szkole osobowości otwartej każdy nauczyciel znalazłby swoje miejsce. Ale nie każdy chciał. Bo nauczyciel przyjmował propozycję znalezienia sobie własnej autonomicznej roli jako obrazę, nawet jeśli źle się czuł w roli dotychczasowej. Kiepska matematyczka na przykład może się okazać znakomitą kucharką, ale gdyby jej zaproponować to może pani będzie uczyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego