Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
rozkwita, ponieważ rozkwita.
W doświadczeniu rzeczywistości nie ma pytania "dlaczego?" -
rzeczywistość wyłania się sama z siebie. Shizuteru Ueda uważa, że
Heidegger podobnie jak mistrzowie zen odwołuje się do doświadczenia
rzeczywistości, które poprzedza abstrakcyjne, racjonalne myślenie, stanowiące
barierę pomiędzy rzeczywistością a słowami. Sam Heidegger
rzadko wypowiadał się na temat swoich japońskich inspiracji.

Także na łamach "Philosophy East and West" pojawiło się kilka
artykułów poświęconych związkom Heideggera z filozofią Wschodu.
Elisabeth Feist-Hirsh w Martin Heidegger and the East (Martin Heidegger
a Wschód) analizuje stosunek Heideggera do taoizmu, a Joan Stambaugh
w komentarzu do artykułu Takeshi Umehary Heidegger and Buddhism
(Heidegger a buddyzm
rozkwita, ponieważ rozkwita. <br>W doświadczeniu rzeczywistości nie ma pytania "dlaczego?" - <br>rzeczywistość wyłania się sama z siebie. Shizuteru Ueda uważa, że <br>Heidegger podobnie jak mistrzowie zen odwołuje się do doświadczenia <br>rzeczywistości, które poprzedza abstrakcyjne, racjonalne myślenie, stanowiące <br>barierę pomiędzy rzeczywistością a słowami. Sam Heidegger <br>rzadko wypowiadał się na temat swoich japońskich inspiracji. <br>&lt;page nr=279&gt;<br>Także na łamach "Philosophy East and West" pojawiło się kilka <br>artykułów poświęconych związkom Heideggera z filozofią Wschodu. <br>Elisabeth Feist-Hirsh w Martin Heidegger and the East (Martin Heidegger <br>a Wschód) analizuje stosunek Heideggera do taoizmu, a Joan Stambaugh <br>w komentarzu do artykułu Takeshi Umehary Heidegger and Buddhism <br>(Heidegger a buddyzm
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego