Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
ze sferą racjonalną
(reprezentacje uczuć i emocji twórcy, związek dzieła ze światem
wartości), trzeba zrezygnować z formalizacji matematycznej systemu
dzieła sztuki. Właściwości te nie mogą być ze swej istoty
reprezentowane przez żaden typ zespołu zmiennych lub zależności
matematycznych.
Probematyka sztuki, jej znaczenie dla kultury jako części
antroposfery, jej ipso facta intencjonalność, jej ludzki wymiar,
problematyka, która dotyczy faktów i zjawisk w naszej rzeczywistości, może
zostać poddana analizie systemowej, która dąży do ujednolicenia,
uproszczenia i zorganizowania rozpoznanego materiału w logiczną całość.
Punktem wyjścia przy analizie jest system sytuacji estetycznej
zaproponowany przez M. Gołaszewską. Zwróćmy uwagę na konsekwencje
ujawniające się w wyniku przyjęcia
ze sferą racjonalną<br>(reprezentacje uczuć i emocji twórcy, związek dzieła ze światem<br>wartości), trzeba zrezygnować z formalizacji matematycznej systemu<br>dzieła sztuki. Właściwości te nie mogą być ze swej istoty<br>reprezentowane przez żaden typ zespołu zmiennych lub zależności<br>matematycznych.<br>Probematyka sztuki, jej znaczenie dla kultury jako części<br>antroposfery, jej ipso facta intencjonalność, jej ludzki wymiar,<br>problematyka, która dotyczy faktów i zjawisk w naszej rzeczywistości, może<br>zostać poddana analizie systemowej, która dąży do ujednolicenia,<br>uproszczenia i zorganizowania rozpoznanego materiału w logiczną całość.<br> Punktem wyjścia przy analizie jest system sytuacji estetycznej<br>zaproponowany przez M. Gołaszewską. Zwróćmy uwagę na konsekwencje<br>ujawniające się w wyniku przyjęcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego