Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
z przetwarzaniem kontrolowanym, decydującą funkcję pełnią elementy wiadomości kodowane werbalnie, które cechuje większy stopień adekwatności i precyzji oznaczania reklamowanego obiektu. Elementy ikoniczne pełnią więc funkcję inicjującą i kierunkującą przetwarzanie w czasie początkowych ekspozycji, natomiast w ekspozycjach końcowych ich rola ogranicza się do ilustracji argumentacji werbalnej oraz tworzenia jej kontekstu.
Zwykle interakcja wizualnych i werbalnych części przekazu reklamowego przybiera charakter akcentowania związków tożsamości na konkretnym poziomie znaczenia, kierunkowania interpretacji wieloznaczności zawartej w obrazie, organizowania kierunku przetwarzania części werbalnej, wykorzystywania dwukodowalności liter, wykorzystywania wielokodowalności nazw obiektów, ekwiwalencji obrazowej lub werbalnej, konkretyzowania znaczenia treści werbalnej przekazu oraz tworzenia związków paradoksalnych koncentrujących uwagę.
W przypadku
z przetwarzaniem kontrolowanym, decydującą funkcję pełnią elementy wiadomości kodowane werbalnie, które cechuje większy stopień adekwatności i precyzji oznaczania reklamowanego obiektu. Elementy ikoniczne pełnią więc funkcję inicjującą i kierunkującą przetwarzanie w czasie początkowych ekspozycji, natomiast w ekspozycjach końcowych ich rola ogranicza się do ilustracji argumentacji werbalnej oraz tworzenia jej kontekstu. <br>Zwykle interakcja wizualnych i werbalnych części przekazu reklamowego przybiera charakter akcentowania związków tożsamości na konkretnym poziomie znaczenia, kierunkowania interpretacji wieloznaczności zawartej w obrazie, organizowania kierunku przetwarzania części werbalnej, wykorzystywania dwukodowalności liter, wykorzystywania wielokodowalności nazw obiektów, ekwiwalencji obrazowej lub werbalnej, konkretyzowania znaczenia treści werbalnej przekazu oraz tworzenia związków paradoksalnych koncentrujących uwagę. <br>W przypadku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego