Typ tekstu: Książka
Autor: Ziomek Jerzy
Tytuł: Renesans
Rok wydania: 1995
Rok powstania: 1973
swobody twórczej.
Didaskalia u Reja są skąpe, ale i z nich możemy rekonstruować potencjalny przynajmniej kształt sceniczny Żywota Józefa. Tak np. w "sprawie I" Józef opowiada swój sen rodzicom, który Rachel tak wykłada:

Ach! mój synu namilejszy,
Iście to jest znak niemniejszy
Ku wielkiemu powyższeniu
Temu wszemu pokoleniu;
Bo to iście wielkie znamię,
Iż tak twój stan snać powstanie,
Iż ociec, bracia i ja mać
Będziemyć sie wszytcy kłaniać.


Po tej wypowiedzi Racheli Jakub "śle Józefa do braciej na pole", a Józef "już idzie do braciej", wygłaszając krótką, ośmiowierszową kwestię. Domyślać się należy, że Józef uczynił lub powinien uczynić kilka konwencjonalnych
swobody twórczej.<br>Didaskalia u Reja są skąpe, ale i z nich możemy rekonstruować potencjalny przynajmniej kształt sceniczny Żywota Józefa. Tak np. w "sprawie I" Józef opowiada swój sen rodzicom, który Rachel tak wykłada:<br><br>&lt;q&gt;Ach! mój synu namilejszy,<br>Iście to jest znak niemniejszy<br>Ku wielkiemu powyższeniu<br>Temu wszemu pokoleniu;<br>Bo to iście wielkie znamię,<br>Iż tak twój stan snać powstanie,<br>Iż ociec, bracia i ja mać<br>Będziemyć sie wszytcy kłaniać.&lt;/&gt;<br><br><br>Po tej wypowiedzi Racheli Jakub "śle Józefa do braciej na pole", a Józef "już idzie do braciej", wygłaszając krótką, ośmiowierszową kwestię. Domyślać się należy, że Józef uczynił lub powinien uczynić kilka konwencjonalnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego