Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
Śródziemnego nie pruły wciąż dzioby statków handlowych, kursujących pomiędzy walczącymi stronami? - zapytuje Fouad Ajami.
Sugestia koneksji islamsko-konfucjańskiej obliczona jest na budzenie upiorów europejskiej wyobraźni - przywołują one bowiem obrazy hord mongolskich, arabskich i tureckich, plądrujących Europę.
Fundamentalna różnica między islamem a cywilizacją konfucjańską zawiera się w ich stosunku do modernizacji: islam ma z nią poważne trudności; Daleki Wschód przyjmuje ją bez większych problemów.
Teza podkreślająca znaczenie procesu indygenizacji pozaeuropejskich elit nie wytrzymuje krytyki - twierdzą polemiści Huntingtona.
Nowoczesność, świeckość państwa trzymają się mocno w Indiach i są tam przez klasę średnią uważane za istotną zdobycz, której nie ma ona zamiaru oddać za
Śródziemnego nie pruły wciąż dzioby statków handlowych, kursujących pomiędzy walczącymi stronami? - zapytuje Fouad Ajami.<br>Sugestia koneksji islamsko-konfucjańskiej obliczona jest na budzenie upiorów europejskiej wyobraźni - przywołują one bowiem obrazy hord mongolskich, arabskich i tureckich, plądrujących Europę.<br>Fundamentalna różnica między islamem a cywilizacją konfucjańską zawiera się w ich stosunku do modernizacji: islam ma z nią poważne trudności; Daleki Wschód przyjmuje ją bez większych problemów.<br>Teza podkreślająca znaczenie procesu &lt;orig&gt;indygenizacji&lt;/&gt; pozaeuropejskich elit nie wytrzymuje krytyki - twierdzą polemiści Huntingtona.<br>Nowoczesność, świeckość państwa trzymają się mocno w Indiach i są tam przez klasę średnią uważane za istotną zdobycz, której nie ma ona zamiaru oddać za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego