Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
jest o 50 proc. więcej miejsca niż w największym produkowanym obecnie odrzutowcu Boeingu 747, to zabiera on tylko 35 proc. więcej pasażerów. Wniosek jest prosty. Każdy pasażer ma w nim o 15 proc. więcej miejsca dla siebie. Większe są też schowki na bagaż podręczny. Ucieszyłem się - będzie gdzie przechowywać kanapki, jajka na twardo i termos z herbatą. To ważne, bo loty giganta mają trwać 15-17 godzin.

Ale Airbus A380 jest też cudem techniki. Zastosowano w nim kompozyty węglowe, znane dotychczas głównie z szybowców (i rakiet tenisowych). Budowany w kilkunastu fabrykach rozsianych po Europie, ostatecznie składany jest w Tuluzie. Na potrzeby transportu elementów
jest o 50 proc. więcej miejsca niż w największym produkowanym obecnie odrzutowcu Boeingu 747, to zabiera on tylko 35 proc. więcej pasażerów. Wniosek jest prosty. Każdy pasażer ma w nim o 15 proc. więcej miejsca dla siebie. Większe są też schowki na bagaż podręczny. Ucieszyłem się - będzie gdzie przechowywać kanapki, jajka na twardo i termos z herbatą. To ważne, bo loty giganta mają trwać 15-17 godzin. <br><br>Ale Airbus A380 jest też cudem techniki. Zastosowano w nim kompozyty węglowe, znane dotychczas głównie z szybowców (i rakiet tenisowych). Budowany w kilkunastu fabrykach rozsianych po Europie, ostatecznie składany jest w Tuluzie. Na potrzeby transportu elementów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego