I PUŁAPKI POMIARÓW EKONOMICZNYCH</><br><tit>7.1. Wartość poznawcza kosztu jednostkowego</><br>Prowadząc własne przedsiębiorstwo lub pełniąc funkcje kierownicze (dowolnego zresztą szczebla) trzeba opanować sztukę rozumowania globalnymi pomiarami ekonomicznymi. Nawyk konsumenta - nabywcy detalicznego, sprowadza się do operowania kategoriami jednostkowymi: ceny, kosztu, usługi itd. Na stanowisku menedżerskim trzeba posługiwać się zarówno parametrami jednostkowymi, jak i globalnymi. Pamiętać jednak należy, że związek między tymi parametrami jest niejednakowy. Niekiedy wielkość globalna powstaje dzięki zwykłemu dodawaniu lub mnożeniu, niekiedy te kwoty globalne są uzupełniane dodatkowymi obliczeniami (skonto, rabat, koszty transportu itp.), co powoduje, że wyjściowa cena (koszt) jednostkowa zmienia się. Inaczej mówiąc, w wyniku dzielenia kwot globalnych przez