Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
której po procesie demontażu przystąpiono

do konstruowania wizji rzeczywistości jako 'nicości absolutnej'. Nishida
odrzuca jednak tradycyjną buddyjską terminologię, bardzo rzadko odwołuje
się do sutr buddyjskich czy komentarzy, nieustannie prowadzi dialog z filozofią
zachodnią. Nishida tworzy nowe terminy filozoficzne, takie jak 'absolutnie
sprzeczna samotożsamość' czy 'odwrotna polaryzacja', jednak tworząc
'filozofię nicości' (jap. mu no tetsugaku), korzysta obficie z aparatu
pojęciowego filozofii zachodniej. Niemniej jednak świadomie funkcjonuje
w pewnej określonej tradycji, której nieodłączną częścią jest 'logika paradoksu'
w naukach mistrzów zen.
Jaką wizję świata 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' postuluje filozofia
Nishidy?
Według Nishidy źródłem ruchu jest sprzeczność, a więc świat 'absolutnie
sprzecznej samotożsamości' nieustannie
której po procesie demontażu przystąpiono <br>&lt;page nr=305&gt;<br>do konstruowania wizji rzeczywistości jako 'nicości absolutnej'. Nishida <br>odrzuca jednak tradycyjną buddyjską terminologię, bardzo rzadko odwołuje <br>się do sutr buddyjskich czy komentarzy, nieustannie prowadzi dialog z filozofią <br>zachodnią. Nishida tworzy nowe terminy filozoficzne, takie jak 'absolutnie <br>sprzeczna samotożsamość' czy 'odwrotna polaryzacja', jednak tworząc <br>'filozofię nicości' (jap. mu no tetsugaku), korzysta obficie z aparatu <br>pojęciowego filozofii zachodniej. Niemniej jednak świadomie funkcjonuje <br>w pewnej określonej tradycji, której nieodłączną częścią jest 'logika paradoksu' <br>w naukach mistrzów zen. <br>Jaką wizję świata 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' postuluje filozofia <br>Nishidy? <br>Według Nishidy źródłem ruchu jest sprzeczność, a więc świat 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości' nieustannie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego