Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
że taka muzyka płynie nie tyle z serca, ile z głowy - i będzie miał rację. Dzisiejszy jazz eksperymentalny, firmowany nazwiskami Laswella, Zorna czy Freda Fritha, nie ma nic wspólnego z muzyczną "rozmową" saksofonu, trąbki, kontrabasu czy fortepianu, jaka ukształtowała artystów w rodzaju Charliego Parkera czy Johna Coltrane'a.
Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną
że taka muzyka płynie nie tyle z serca, ile z głowy - i będzie miał rację. Dzisiejszy jazz eksperymentalny, firmowany nazwiskami Laswella, Zorna czy Freda Fritha, nie ma nic wspólnego z muzyczną "rozmową" saksofonu, trąbki, kontrabasu czy fortepianu, jaka ukształtowała artystów w rodzaju Charliego Parkera czy Johna Coltrane'a.<br>Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego