Sutra <br>Vimalakirtiego (krytyka wyciszonego 'oświecenia'), Sutry Najwyższej Mądrości <br>(logika sprzecznej tożsamości przeciwieństw), Sutra Girlandy Kwiatów (logika <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości' w teorii 'sfery wzajemnego przenikania <br>się wszystkich fenomenów'), Sutra o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu (teoria <br>uniwersalnej 'natury buddy'), Sutra o Zstąpieniu na Wyspę Lanka ('oświecenie' <br>jako przełom u samych podstaw 'jaźni jednostkowej', niezależność od <br>wszelkich autorytetów). <br>Eisai, założyciel szkoły rinzai w Japonii, zetknął się w Chinach z teorią <br>zen jako przekazu niezależnego od sutr, jednak po powrocie do kraju doszedł <br>do wniosku, że idea ta została wypaczona w szkole Darumy, założonej przez <br>Dainichi Nonina (XII/XIII), której przedstawiciele nie przywiązywali wagi <br>do