Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
krokiem, dzięki
któremu pozostawiamy nihilizm za plecami". Pozostawiamy za plecami
'nihilizm relatywny', by w 'nihilizmie paradoksowym' odkryć prawdę 'bycia'.

ZAKOŃCZENIE
Analiza przeprowadzona w niniejszej pracy wykazała, że można znaleźć
w naukach mistrzów zen wypowiedzi potwierdzające tezy Nishidy, iż
kluczem do rozumienia zen jest 'logika paradoksu'. Według Nishidy teorię
tożsamości 'jaźni jednostkowej' i 'jaźni oświeconej', czyli tożsamości tego, co
relatywne, i tego, co absolutne, należy interpretować z punktu widzenia logiki
'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Dowodem na to jest także teoria
tożsamości 'jaźni zwyczajnej' i 'oświecenia', która nie pozostawia wątpliwości,
iż tożsama z 'jaźnią oświeconą' jest 'jaźń zwyczajna', a nie jaźń przekształcona.
Nishida podkreślał
krokiem, dzięki <br>któremu pozostawiamy nihilizm za plecami".&lt;/&gt; Pozostawiamy za plecami <br>'nihilizm relatywny', by w 'nihilizmie paradoksowym' odkryć prawdę 'bycia'. <br>&lt;page nr=313&gt;<br>&lt;tit&gt;ZAKOŃCZENIE&lt;/&gt; <br>Analiza przeprowadzona w niniejszej pracy wykazała, że można znaleźć <br>w naukach mistrzów zen wypowiedzi potwierdzające tezy Nishidy, iż <br>kluczem do rozumienia zen jest 'logika paradoksu'. Według Nishidy teorię <br>tożsamości 'jaźni jednostkowej' i 'jaźni oświeconej', czyli tożsamości tego, co <br>relatywne, i tego, co absolutne, należy interpretować z punktu widzenia logiki <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Dowodem na to jest także teoria <br>tożsamości 'jaźni zwyczajnej' i 'oświecenia', która nie pozostawia wątpliwości, <br>iż tożsama z 'jaźnią oświeconą' jest 'jaźń zwyczajna', a nie jaźń przekształcona. <br>Nishida podkreślał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego