Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
refleksji nad owym obiektem jako specyficznym faktem społecznym - korelatem społecznej świadomości artystycznej. Tymczasem dla refleksji tej zasadnicze znaczenie mają okoliczności składające się na społeczno-historyczny kontekst uznania rzeczowego obiektu za dzieło sztuki o tych lub innych własnościach, nie zaś - okoliczności, w których obiekt ów został wytworzony w rezultacie faktu, że jego twórcę charakteryzował określony repertuar indywidualnych cech psychicznych.
Uwagi powyższe ujawniają pewną istotną analogią zachodzącą między dwiema specjalnymi odmianami praktyki społecznej: między praktyką artystyczną oraz praktyką naukową; jedna i druga praktyka - jak zresztą każda inna szczególna odmiana praktyki społecz- nej - posiada swój społeczny kontekst subiektywny, swą racjonalizującą ją bazę świadomościową, która decyduje
refleksji nad owym obiektem jako specyficznym faktem społecznym - korelatem społecznej świadomości artystycznej. Tymczasem dla refleksji tej zasadnicze znaczenie mają okoliczności składające się na społeczno-historyczny kontekst uznania rzeczowego obiektu za dzieło sztuki o tych lub innych własnościach, nie zaś - okoliczności, w których obiekt ów został wytworzony w rezultacie faktu, że jego twórcę charakteryzował określony repertuar indywidualnych cech psychicznych.<br> Uwagi powyższe ujawniają pewną istotną analogią zachodzącą między dwiema specjalnymi odmianami praktyki społecznej: między praktyką artystyczną oraz praktyką naukową; jedna i druga praktyka - jak zresztą każda inna szczególna odmiana praktyki społecz- &lt;page nr=39&gt;nej - posiada swój społeczny kontekst subiektywny, swą racjonalizującą ją bazę świadomościową, która decyduje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego