w 'kluczowy wers' koanu, <br>można koncentrować się, recytując tytuł Sutry Lotosu Przedziwnego Prawa. <br>Analizując problem stosunku mistrzów zen do sutr, musimy uświadomić <br>sobie, że zawierają one nauki bliskie zen. Jak słusznie zauważa Dumoulin, <br><q>"wszystkie sutry mahayany zgadzają się co do poglądu, iż najwyższa prawda <br>nie może być pojęta bez wewnętrznego jej doświadczenia, wszystkie też <br>podkreślają, chociaż niektóre w większym, a inne w mniejszym stopniu, że <br>to wyzwalające doświadczenie ma ponadrozumowy charakter".</> <br>Pojęcie duchowego przekazu zen niezależnego od sutr należy rozpatrywać <br>w kontekście niewyrażalności 'oświecenia' w słowach, o której mówił Budda <br>Śakyamuni zaraz po dostąpieniu 'oświecenia'. Według opisu zawartego <br>w Sutrze Girlandy Kwiatów