Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
iż "w byciu jego chodzi mu o własne bycie", że ma stosunek do własnego bycia, a jest to pierwszy etap na drodze ku pytaniu o sens Bycia w ogóle...
I dalej. Wedle Heideggera, Dasein charakteryzuje się w byciu swoim przez to, że nie ma on żadnej stałej "quidditas", że nie jest byciem określonym raz na zawsze, skończonym i zamkniętym w sobie. Można powiedzieć, że w tej perspektywie Dasein charakteryzuje permanentna niestałość. Nie jest on bytem "wypełnionym" i określonym, trwałym i definitywnym (takim jest dopiero z perspektywy zewnętrznej, kiedy przestanie już istnieć). Dasein, podkreślał Heidegger, jest bytem, którego bycie "rozstrzyga się ciągle na
iż "w byciu jego chodzi mu o własne bycie", że ma stosunek do własnego bycia, a jest to pierwszy etap na drodze ku pytaniu o sens Bycia w ogóle...<br>I dalej. Wedle Heideggera, &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; charakteryzuje się w byciu swoim przez to, że nie ma on żadnej stałej "quidditas", że nie jest byciem określonym raz na zawsze, skończonym i zamkniętym w sobie. Można powiedzieć, że w tej perspektywie &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; charakteryzuje permanentna niestałość. Nie jest on bytem "wypełnionym" i określonym, trwałym i definitywnym (takim jest dopiero z perspektywy zewnętrznej, kiedy przestanie już istnieć). &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt;, podkreślał Heidegger, jest bytem, którego bycie "rozstrzyga się ciągle na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego